تفاوت لیزر خانگی با دستگاه کلینیک

احتمالاً شما هم از اصلاح مداوم موهای زائد بدن خود و تحمل درد اپیلاسیون، وکس و موچین خسته شده‌اید و به فكر ليزر موهای زائد خود افتاده باشيد. یکی از سوال‌هايی كه ممكن است به فكرتان افتاده باشد، اين است كه لیزر خانگی بهتر است يا ليزر در كلينيك؟
همانطور که می‌دانیم شیو کردن موهای زائد موجب قطور شدن موهای زائد می‌گردد؛ از سمت دیگر، شما اگر بخواهید از سایر روشهای رفع موهای زائد بهره بگیرید، خسته کننده بوده و نیاز به تکرار در طول هر هفته خواهد بود. هرچند امروزه همه می‌دانند که بهترین روش برای حذف موهای زائد، استفاده از دستگاهای لیزر موهای زائد است.
در این مقاله سعی داریم تا به تفاوت میان لیزر خانگی با دستگاه‌های موجود در کلینیک زیبائی بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اصلاح موهای زائد به روش سنتی

معایب اصلاح موهای زائد به روش سنتی :

  • شیو کردن موهای زائد به ویژه با ژیلت، موجب ضخیم تر شدن مو می‌گردد.
  • هنگامی که از ژیلت و یا موبرها استفاده می‌نمایید، موهای زائد بعد از چند روز مجدد رشد می‌کنند و مدام مجبور به شیو کردن خواهید بود.
  • حتی استفاده از روش‌های اپیلاسیون که بسیار دردناک است بعد از یک الی دو هفته، مجدداً موهای زائد در بدن رشد می‌کنند.

اصلاح موهای زائد به روش سنتی و خسته کننده

لیزر موهای زائد بدن

لیزر یکی از جدیدترین روش‌های رفع موهای زائد است. این روش جوابدهی بهتر و ماندگاری به مراتب بالاتری دارد. اگر به تازگی از این روش استفاده می کنید، هر ماه و طی 6 الی 8 جلسه نیاز دارید تا تحت
درمان قرار بگیرید. بعد از آن فقط سالی یکبار نیاز است تا برای از بین بردن موهای زائد خود به کلینیک زیبائی مراجعه کنید.

 آیا استفاده از لیزر خانگی به صرفه است؟

آیا واژه لیزر خانگی درست است؟

باید بدانید در دستگاه‌های خانگی که برای رفع موهای زائد بدن استفاده می‌کنند از فناوری IPL یا همان (نور پالسی شدید) استفاده می‌گردد و به نوعی شبه لیزر است ولی دقیقاً لیزر نیست. از همین رو استفاده از واژه لیزر برای این دستگاه‌ها صحیح نیست.

معایب و مزایای استفاده از دستگاه لیزر خانگی و لیزر کلینیک

یکی از مهم‌ترین موارد دیگری که استفاده از دستگاه لیزر خانگی را سخت می‌کند، این است که برای رفع موهای زائد پشت پاها، کمر، باسن و غیره همیشه نیاز به نفر دیگری خواهیم بود، چون به راحتی دسترسی و دید به آن قسمت از نواحی بدن برای ما سخت است.

دقت و تبحر متخصص با تجربه

تنها یک متخصص با تجربه می‌تواند نوع دستگاه لیزر مو و طول موج مناسب با رنگ پوست‌ و شرایط موثر برای رفع موهای زائد را تشخیص دهد. تنها یک متخصص بالینی آموزش دیده می‌تواند درمان را بدون خطر و آسیب یا عوارض جانبی ناخواسته انجام دهد.
از طرفی با توجه به طیف رنگی پوست و ضخامت موهای شما نوع طول موجی که باید استفاده کنید متفاوت است؛ از همین رو تشخیص طول موج مناسب شما نیاز به آگاهی و تجربه دارد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

نتایج ماندگاری حذف موهای زائد

استفاده از دستگاه لیزر خانگی، ماندگاری بسیار پایینی دارد و شما هر دو هفته یکبار مجبور به انجام این کار هستید؛ حتی مشاهده شده در برخی موارد که حالت رشد مو طبیعی بوده و ماندگاری ندارد، در صورتی که لیزر با دستگاه‌های پیشرفته موجود در کلینیک‌ها دارای ماندگاری و جوابدهی بالاتری است.

زمان مورد نیاز برای رفع موهای زائد کل بدن

هنگامی که از دستگاه لیزر خانگی استفاده می‌نمایید، باید دستگاه را در یک نقطه نگه دارید تا زمانی که بوق بزند؛ انجام حتی ناحیه‌ای کوچک کلی زمان می‌برد و به تبع آن برای کل بدن، زمان بیشتری در بر می‌گیرد.

در صورتی که دستگاه‌های لیزر کلینیکی، با سرعت بالایی تمام نواحی بدن را لیزر درمانی می‌کنند؛ به عنوان مثال بعد از ده جلسه رفع موهای زائد با دستگاه لیزر خانگی، جوابدهی آن به اندازه سه جلسه لیزر درمانی با دستگاه‌های رفع موهای زائد در کلینیک داشته باشد.

تفاوت لیزر خانگی با دستگاه های لیزر کلینیک

دستگاه های لیزر کلینیک

میزان درد وارد شده بر بدن

هنگام استفاده از دستگاه لیزر خانگی معمولاً شما برای اینکه درد کمتری حس کنید، شدت آن را کم می‌نمایید. این موضوع باعث می‌شود که شما برای دریافت نتیجه بهتر نیاز به جلسات بیشتری خواهید داشت.
از سوی دیگر دقیقاً نمی‌دانید با توجه به شرایط بدنی خود، حداکثر شدتی که می‌تواند تاثیر گذار باشد و به شما آسیبی نرساند. اما اپراتورها در کلینیک از بی حسی موضعی استفاده می‌نمایند و می‌دانند حداکثر شدت مورد نیاز چقدر است.

مناطق مورد نظر برای لیزر موهای زائد

بسیاری از دستگاه‌های لیزر خانگی برای از بین بردن موهای صورت مورد تایید FDA نیستند و همچنین هشدار می‌دهند که محصول آنها برای افرادی با رنگ مو یا نوع پوست خاص مناسب نیست. برخی از دستگاه‌ها نیز از شما می‌خواهند که نوع پوست خود را قبل از استفاده انتخاب کنید. از آنجا که لیزر موهای زائد از حساسیت‌های زیادی برخوردار است، این نکته اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.
استفاده نادرست می‌تواند منجر به آسیب دائمی مانند تغییر رنگدانه یا زخم شود. دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای مناطق بیشتری را هدف قرار می‌دهند و یک متخصص زیبایی باتجربه می‌تواند از قبل با شما مشورت کند، تا مطمئن شود کاندیدای این روش هستید یا خیر.

نواحی ممنوعه در لیزر خانگی

جهت استفاده از دستگاه لیزر خانگی شما نباید از آن برای ابروها، گوش‌ها، آلت تناسلی، نوک پستان، صورت مردان، محل تاتو و خال و همچنین برای کودکان استفاده نمایید؛ در صورتی که این محدودیت در لیزرهای حرفه‌ای کلینیک برای رفع موهای زائد بدن و صورت وجود ندارد و یا بسیار کمتر است.

کالیبراسیون دستگاه لیزر

یکی از سختی‌های استفاده از دستگاه لیزر خانگی کالیبراسیون آن است. این دستگاه‌ها بعد از گذشت زمان کمی فرسوده می‌شوند و سطح انرژی دستگاه و لیزر کاهش می‌یابد و نیاز به کالیبره شدن دارند.
یکی از معایب دستگاه لیزر خانگی همین است که بعد از مدتی نمی‌توان آن را کالیبره یا تعمیر کرد، ولی دستگاه‌های موجود در کلینیک‌های زیبایی در زمان مناسب کالیبره و تنظیم می‌شوند.

تفاوت هزینه دستگاه لیزر خانگی با گذراندن جلسات در کلینیک زیبایی

شاید در نگاه اول هزینه خرید دستگاه لیزر بسیار کمتر از مجموع جلسات لیزر شما باشد. اما نتیجه‌ای که از رفتن به جلسات لیزر می‌گیرید نسبت به روش‌های دیگر بهتر و مقرون به صرفه‌تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق فرم درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *