بنر هایفو موبایل

همه ما می­دونیم که پوست اولین جزئی از بدن هست که به واسطه اون افراد زیباتر جلوه می­کنن، برای همین هم همیشه کسانی که دارای پوستی جوان، شاداب و سفت هستن، زیباتر دیده می­شن. البته که گاها مشکلات پوستی و اختلالاتی که ممکنه برای افراد رخ بده، به هیچ وجه خواسته خود اون­ها نبوده، اما بحث ما اینه که اگر کیفیت پوست شما دست خودتون نبوده، اما اینکه پوستتون ترمیم بشه و این زیبایی رو به پوستتون هدیه بدین، کاملا به عهده خودتون هست. پس اگر پوستی دارین که ازش راضی نیستین و یا دوست دارین پوست باکیفیت­تری داشته باشین، باید به شما این نوید رو بدیم که روشی موسوم به هایفو به میان اومده تا تمام نگرانی­های شما رو از بابت مشکلات زیبایی پوستی، رفع کنه.

بنر هایفو موبایل

Table of Contents

درمان هایفو یا به عبارتی هایفوتراپی که در کلینیک­های زیبایی توسط متخصصین انجام می­شه، یک نوع شیوه درمانی برای پوست هست که منجر به جوانسازی، شادابی و سفت­تر شدن پوست می­شه که برای تمام نقاط پوست بدن قابل اجرا هست. هایفوتراپی جزء درمان­های بدون عوارض هست که در اکثر مواقع بیشترین میزان رضایت رو داره و روز­به­روز به تعداد طرفداران این شیوه درمانی افزوده می­شه؛ بنابراین اگر تمایل به درمان پوستتون دارین و می­خواین پوستی سالم­تر و زیباتر داشته باشین، پیشنهاد می­کنیم در وهله اول اطلاعات بیشتری در مورد این روش به دست بیارین و در نهایت با توجه به ویژگی­ها، مزایا، نحوه کار و.. تصمیم بگیرین که آیا هایفو راه حل مناسبی برای شما هست یا خیر.

هایفوتراپی برای چیست؟

با وجود اینکه ما به صورت مختصر در مورد سوال هایفو چیست؟ صحبت کردیم، اما مطمئنا الان شما کنجکاو هستین که بدونین هایفوتراپی دقیقا برای چیست و اصلا چه افرادی باید تحت درمان هایفو قرار بگیرن؟.. همون­طور که اشاره کردیم، هایفو بدن یک نوع روش زیبایی هست که تقریبا در دسته روش­های درمانی جدید و امروزی قرار می­گیره؛ البته با وجود اینکه هایفو نسبتا جدید هست، اما تونسته توی همین مدت زمان کم جای روش­های درمانی قدیمی رو بگیره و طرفداران زیادی رو به خودش جذب کنه.

در واقع هایفوتراپی جایگزینی برای لیفت صورت هست که بر مبنای دو فاکتور اساسی غیر تهاجمی بودن و جلوگیری از درد، اجرا می­شه. در درمان هایفو از انرژی فراصوت به منظور تحریک کلاژن سازی استفاده می­شه. دقیقا نکته­ای که باعث می­شه هایفوتراپی به عنوان یک شیوه موثر و مفید در درمان پوست واقع بشه، همین تحریک پوست برای ساخت کلاژن هست؛ چرا که کلاژن­ها به عنوان یک پروتئین نقش پررنگ و سازنده­ای رو در احیاسازی و حفظ بافت پوست، ایفا می­کنن و همچنین برای پوست قابلیت آبرسانی و ارتجاعی رو به دنبال دارن. متاسفانه با افزایش سن افراد، بدن کلاژن کم­تری تولید می­کنه و همین مورد منجر به خشکی پوست می­شه و خشکی هم چین و چروک و آسیب­های دیگه­ای رو برای پوست به دنبال داره. برای همین هم معمولا به افراد بالای 30 سال پیشنهاد می­شه که از مکمل­های حاوی کلاژن استفاده کنن تا کلاژن مورد نیاز پوست از خارج بدن فراهم بشه؛ البته که خوردن مکمل و تزریق بیش از حد داروهایی که اغلب شیمیایی هستن عملا برای بدن مضر هست و برای همه افراد راه حل مناسبی نیست. دقیقا به همین دلیل شیوه درمانی هایفو به میان اومده تا مشکل ناتوانی بدن در کلاژن سازی برای پوست رو رفع کنه.

به همین ترتیب هایفو (HIFU) که مخفف عبارت (High-intensity focused ultrasound) هست و به معنای اولتراسوند متمرکز با شدت بالا، معرفی می­شه، یک شیوه درمانی بسیار مفید و سازگار برای پوست هست که می­تونه کیفیت و زیبایی رو برای پوست شما به ارمغان بیاره. در واقع اولتراسوند انرژی فراصوتی هست که توی این شیوه درمانی زیبایی مورد استفاده قرار می­گیره. لذا اگر قصد جوانسازی پوستتون رو دارین و به دنبال یک راه حل منطقی و موثر هستین که بتونه در کم­ترین زمان ممکن نتیجه دلخواهتون رو به نمایش بذاره، هایفوتراپی از نظر متخصصین می­تونه گزینه مناسبی برای شما باشه.

البته ناگفته نمونه که برای هایفوتراپی هیچ محدودیتی وجود نداره و شما می­تونین هایفو صورت، هایفو ران و.. انجام بدین. همچنین ناگفته نمونه که دستگاه هایفوتراپی یکی دیگه از مهم­ترین عوامل مهم در شدت تاثیرگذاری هایفو هست که اگر دستگاه هایفوتراپی به اندازه کافی مطلوب و باکیفیت نباشه، این امکان وجود داره که نتیجه حاصل از عملیات هایفو بر اساس انتظارات شما نباشه. به همین دلیل هم هست که داتیس لیزر همیشه بر روی اهمیت دستگاه هایفوگرافی تاکید می­کنه و در تلاش هست که بهترین دستگاه­ها رو برای مراجعین خودش فراهم کنه.

تاریخچه هایفوتراپی 

شاید براتون جالب باشه که به صورت کوتاه و مختصر در مورد تاریخچه و منشا هایفوتراپی بدونین. در واقع این شیوه درمانی اولین بار به منظور درمان تومور مورد استفاده قرار گرفت و پس از اون از سال 2008 به جایگاه ویژه­ای در متدهای زیبایی دست یافت. به طوری که در سال 2009 هایفوتراپی تونست تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) رو بابت لیفت ابرو دریافت کنه. و در ادامه در سال 2014 کاربرد هایفو در رفع چین و چروک و افتادگی ناحیه گردن و لیفت سینه تایید شد. به همین صورت طی سال­های بعدی، آزمایش­های متعدد ثابت کردن که درمان هایفو برای لیفت صورت و از بین بردن چین و چروک موثر هست و همچنین هیچ خطری رو در پی نداره. همچنین که اثرات این روش در طول چند ماه پس از درمان به وضوح قابل مشاهده هست.

نحوه کار هایفو

همون­طور که بارها اشاره کردیم هایفوتراپی از انرژی فراصوت متمرکز به منظور مورد هدف قرار دادن لایه­های عمیق پوست، استفاده می­کنه و انرژی اولتراسوند گرم شدن لایه­های پوست رو به همراه داره. وقتی که سلول­های قسمت مورد نظر به درجه خاصی برسن، آسیب سلولی رخ می­ده که خطری نداره و در واقع سلول­ها رو تحریک می­کنه تا فرآیند کلاژن سازی رو از سر بگیرن. گفتیم که کلاژن پروتئینی هست که ساختار پوست رو حفظ می­کنه و وجود اون منجر به جوانسازی می­شه.

انرژی اولتراسوند به وسیله تولید کلاژن سبب می­شه پوست سفت­تر و سخت­تر بشه و این فرکانس بر روی بافت خاصی از لایه­های زیرین پوست تاثیر لازم رو می­ذاره و هیچ آسیبی رو برای لایه­های فوقانی پوست در پی نداره.

انواع هایفوتراپی

طبق چیزی که پیش از این هم ذکر کردیم، هایفوتراپی فقط به پوست صورت محدود نمی­شه و در صورت نیاز می­شه از این روش برای پوست نواحی مختلف بدن استفاده کرد. به عنوان مثال هایفو ران یکی از پرطرفدارترین انواع هایفو هست. چرا که ران­ها جزء جذابی از بدن هستن و با افزایش سن و وزن، دچار افتادگی و چین و چروک می­شن، به همین سبب هایفو ران به عنوان یک شیوه درمانی پرکاربرد به میان اومده تا نواقص پوست ران درمان بشه. بنابراین انواع هایفوتراپی برای قسمت­های مختلف بدن رو می­تونیم تحت عناوین زیر معرفی کنیم:

  • هایفو صورت
  • هایفو ران
  • هایفو افتادگی پلک
  • هایفو غبغب
  • هایفو دست
  • هایفو ابرو
  • هایفو پیشانی
  • هایفو بینی
  • هایفو واژینال
  • هایفو شکم

مزایای هایفوتراپی چیست؟

حتما تا این لحظه خودتون متوجه مزایای زیادی که هایفوتراپی برای شما به ارمغان میاره، شدین. بر اساس گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، هایفوتراپی و روش­های دیگه زیبایی که بدون جراحی هستن، محبوبیت زیادی به دست آوردن. بنابراین مهم­ترین و اساسی­ترین مزیت هایفوتراپی رضایت تعداد بی­شمار مراجعینی هست که در سرتاسر کشور به وسیله درمان هایفو، سلامت و شادابی پوستشون رو به دست آوردن. همچنین از اونجایی که هایفوتراپی در جوانسازی پوست نقش مهمی رو ایفا می­کنه، مزایای زیر رو هم به دنبال داره:

  • کاهش چین و چروک­های پوستی
  • سفت شدن پوست افتاده در ناحیه گردن
  • زاویه­سازی برای فک
  • سفت شدن ناحیه سینه
  • صاف شدن پوست
  • افزایش اعتماد به نفس
  • برخورداری از ظاهر جوان­تر و شاداب­تر
  • درمان بدون عوارض پوست
  • نتیجه­گیری مطمئن­تر و سریع­تر

با توجه به اینکه مزایای هایفوتراپی رو بیان کردیم و تا این خط تمام ویژگی­های مثبت و مطلوب درمان هایفو رو توضیح دادیم، حالا وظیفه خودمون می­دونیم که عوارض و مضرات هایفوتراپی رو هم ذکر کنیم. البته عوارض هایفوتراپی به هیچ وجه دائمی نیستن و خطری رو به دنبال ندارن، اما با این حال با اجرای درمان هایفو برای شما ممکنه که مضرات و عوارض زیر رو مشاهده کنین:

  • درد بسیار کم
  • قرمزی خیلی کم
  • تورم خفیف
  • کبودی و بی­حسی موقت و زودگذر

لازم به ذکر هست که عوارض هایفوتراپی کاملا موقت هستن و در طول چند روز از بین خواهند رفت. البته که شدت و وقوع این عوارض برای هر فرد نسبت به ویژگی­های فردی متفاوت هست؛ به عنوان مثال کسی که توان تحمل درد بالایی داره با کسی که در برابر درد تاب نمیاره، عوارض یکسان رو تجربه نمی­کنن. برای همین ممکنه که به توصیه پزشک قبل از شروع درمان هایفو ملزم به مصرف مسکن و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مثل استامینوفن و ایبوپروفن، بشین.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب هست؟

تقریبا هرکسی که افزایش سن رو تجربه می­کنه و از دوره نوجوانی و جوانی فاصله می­گیره، می­تونه با انجام هایفوتراپی، جوانی و شادابی گذشته رو به دست بیاره. برای همین هم افرادی که دچار افتادگی پوست و چین و چروک در نواحی مختلف بدن و صورت هستن، می­تونن برای هایفوتراپی اقدام کنن. به صورت کلی در صورت تمایل به ایجاد موارد زیر، هایفوتراپی راه حل درمانی خوبی برای شما خواهد بود:

  • از بین بردن غبغب و افتادگی گردن
  • رفع چین و چروک­های پوستی
  • صفت شدن پوست افتاده و از بین بردن حالت شُل
  • رفع افتادگی پلک و چین و چروک اطراف چشم
  • از بین بردن پف زیر چشم
  • لیفت تمام قسمت­های صورت
  • صاف شدن پوست بیکینی و از بین رفتن چروک­های موجود در این ناحیه
  • از بین رفتن خطوط عمیق پوستی
  • امکان لیفت ابرو و پیشانی
  • امکان لیفت بینی
  • رفع افتادگی پوست در قسمت قفسه سینه
  • از بین بردن چربی زیر شکم
  • به وجود آمدن خط فک و زاویه­سازی برای فک
  • از بین بردن چربی و به وجود آمدن پوست سفت در قسمت ران

با وجود تمام این موارد، به راحتی می­تونیم به این نتیجه برسیم که هایفوتراپی برای بسیاری از بانوان و آقایان راه حل مناسبی هست تا بتونن زیبایی ذاتی خودشون رو به نمایش بذارن و به این طریق هم اعتماد به نفس و شرایط روحیه­ای بهتری برای اون­ها فراهم آورده بشه.

بهترین دستگاه­ هایفوتراپی را بشناسید

طبق تحقیقات انجام شده که بر اساس میزان رضایت مراجعین و میزان اثرگذاری دستگاه­ها بوده، در حال حاضر سه دستگاه زیر به عنوان بهترین دستگاه هایفوتراپی در ایران شناخته می­شن:

  • دستگاه هایفو دلتا (Hifu Delta)
  • دستگاه هایفو اولترا (Hifu Ulthera)
  • دستگاه هایفو اولترافورمر (Hifu Ultraformer)

این دستگاه­ها بر اساس ویژگی­هایی که دارن بیشترین تاثیر رو برای درمان به دنبال میارن و در مقابل کم­ترین عوارض رو هم در پی دارن. همون­طور که پیش از این هم سعی کردیم توضیح بدیم، عدم مرغوبیت و بی­کیفیتی دستگاه، منجر می­شه که نه تنها انتظارات شما از درمان برآورده نشه، بلکه عوارض و خطراتی هم برای پوست بدن شما به وجود خواهد اومد. البته که در اکثر مواقع این عوارض کوتاه مدت هستن و به مرور زمان رفع می­شن اما توصیه می­کنیم که از همون ابتدا با استفاده از دستگاه با کیفیت، بهترین نتیجه ممکن رو از درمانتون بگیرین.

اهمیت کلینیک در تاثیرگذاری درمان هایفو

گفتیم که کیفیت دستگاه هایفوتراپی نقش سازنده­ای در عدم به وجود اومدن عوارض و همچنین تاثیرگذاری بالا در درمان داره؛ با این حساب کاملا بدیهی هست که کلینیکی که شما انتخابش می­کنین تا هایفو رو اون­جا انجام بدین اهمیت داره. چرا که اون کلینیک باید با استفاده از دستگاه­های مطمئن درمان شما رو شروع کنه.

به همین خاطر هست که داتیس لیزر همیشه سعی می­کنه با عرضه مستقیم بهترین و باکیفیت­ترین دستگاه­های هایفوتراپی، این اطمینان خاطر از نتیجه مطلوب رو برای شما به ارمغان بیاره.

در نهایت لازمه اشاره کنیم که هایفوتراپی اگر به روش درست، توسط شخص متخصص و با دستگاه مرغوب و باکیفیت انجام بشه، بهترین نتیجه ممکن رو برای شما خواهد داشت. پس اگر تمام این شرایط رو دارین و دچار شک هستین، باید برای آخرین بار بهتون بگیم که هایفوتراپی یک روش درمانی بی­نظیر و فوق­العاده برای درمان چین و چروک پوستی و جوانسازی هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *